EDFA CATV و مزایای استفاده از آن

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

EDFA مخفف تقویت کننده فیبر دوپ اربیم می باشد، که در دهه 90 در سیستم انتقال فیبر نوری استفاده می شد و محبوبیت و استفاده از این فن آوری ارتباطی فیبر نوری انقلابی به پا کرده است. EDFA دارای حجم کوچک، توان مصرفی کم، و سهولت در استفاده می باشد. EDFA مناسب برای نصب انواع سیستم ها ، مانند فریم داخلی SDH ، جعبه دستگاه CATV و فریم سیستم DWDM می باشد.

اختراع EDFA تقویت کننده فیبر دوپ اربیم، موفقیت بزرگی بود که می توان به عنوان انقلاب از آن یاد کرد. EDFA ، امکان استفاده برای فواصل طولانی، ظرفیت های بزرگ، سرعت بالای ارتباطات فیبر نوری را فراهم می کند. توسعه پژوهش و کاربرد EDFA در ارتباطات فیبر نوری دارای اهمیت بالایی است. در سال های اخیر، سیستم فیبر نوری CATV EDFA در سیستم فیبر نوری CATV 1510 نانومتر به سرعت در حال گسترش می باشد. EDFA تقویت کننده فیبر دوپ اربیم به طور گسترده در سیستم فیبر نوری CATV استفاده می شود. تقویت کننده توان، توان خروجی نوری از فرستنده دوباره در پایان سیستم CATV اختصاص داده شده است. ترانک انتقال فیبر نوری برای هر جهت استفاده می شود. تقویت کننده توان و تقسیم کننده توان نیز می تواند مجددا استفاده شود. در شاخه هایی از Back bone فیبر که دور از انتهای مسیر می باشد می توان برای جبران تلفات شاخه ها از EDFA تقویت کننده فیبر دوپ اربیم استفاده نمود.

به عنوان یکی از کاربردی ترین حالت های از سیستم تقویت کننده فیبر نوری، به طور کلی دو نوع روش برای سیستم مدیریت شبکه وجود دارد. یکی از روش ها، مدار رابط 232 C با آمپلی فایر فیبر نوری است که پارامترهای تقویت کننده فیبر نوری و اطلاعات با زنگ هشدار به سیستم مدیریت شبکه، مدیریت یکپارچه، صفحه نمایش و دسترسی را انتقال می دهد.

فیبر اربیم دوپ هسته اصلی EDFA است. EDFA از فیبر نوری کوارتز به عنوان یک ماده زیرلایه، مخلوط با نسبت ‎ER3+‏ استفاده می کند. از آنجا که ‎ER3+‏ در سطح بالا دارای عمر کوتاه است، ‎ER3+‏ اگر در فرم غیر تابشی کار کند زودتر به سطح بالاتر انتقال خواهد یافت. وارونگی جمعیت بین سطح انرژی و توزیع سطح پایین است. اختلاف انرژی بین دو سطح انرژی برابر 1550 نانومتر انرژی فوتون است، تابش تنها در طول موج 1550 نانومتر نور تحریک شده است.

EDFA دارای نویز کم بوده و ویژگیهایی نظیر بهره خوب ردیابی ، پهنای باند تقویت کننده بزرگ، سازگار با سیستم مالتی پلکس تقسیم طول موج چندگانه (WDM) ، راندمان بالا، عملکرد پایدار ، فن آوری عالی و غیره را دارا می باشد. EDFA در سیستم های مدرن از راه دور با سرعت بالای ارتباطات نوری بسیار محبوب است.

مشخصات خوب:

قبل از Pump به طور کلی از 980 نانومتر استفاده می کند، پس از استفاده سطحPump 1480 نانومتر است. به حداقل رساندن رقم نویز EDFA توسط بهینه سازی معقول و منطقی و دسترسی به سیستم با نسبت CARRIER به نویز عالی امکان پذیر است.

قابلیت اطمینان:

EDFA از 1 واحد رک استاندارد 19 اینچ استفاده می کند، منبع تغذیه سوئیچینگ که عملکرد بالایی دارد. EDFA می تواند در ولتاژ ‎AC 85∽265‏ و با منبع تغذیه V DC 48 (رزرو) کار کند. شاسی خنک کننده می تواند کنترل دمای اتوماتیک را به عهده بگیرد.

نمایش :

این دستگاه شامل یک ریزپردازنده برای نمایش بر کار وضعیت Pump لیزر ، ال سی دی نمایش پارامترهای کار می باشد.

خروجی قابل تنظیم توان نوری:

توان نوری خروجی را می توان به ‎-3dB تغییر داد.

نوع توان پلاگین

پلاگین منبع تغذیه سوئیچینگ آلومینیومی است و برای اتلاف حرارتی و جایگزینی مناسب می باشد.

شاخص های کلیدی فنی

موارد EDFA
طول موج (nm) 1545~1555
توان ورودی نوری (dBm) -5~+10
توان ورودی اسمی (dBm) +3
ضریب نویز (+3 dBm,@1550nM) 3.8~5.5
بهره مسطح (dB) <±0.3
ثبات توان خروجی نوری (dB) <±0.5
حساسیت قطبیدگی (dB) <0.2
پراکندگی حالت قطبیدگی (ps) <0.5
اتصالات نور (IN/OUT) FC/APC
مقادیر کار Pump (N) 1∽3
توان خروجی اشباع (dBm) 13∽25
منبع تغذیه (Vac) 115~265(Power plug)
منبع تغذیه (Vdc) 48(Power plug)
دمای عملیاتی (℃) 0~50
اندازه(mm) 44×482.6×387

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search