دوشنبه, 02 خرداد 1401 10:47

عمده‌فروشی اینترنت فیبر نوری از حق‌السهم دولت معاف می‌گردد.

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تحقق پوشش 80 درصدی دسترسی پهن باند ثابت خانوارها بر اساس اهداف عملیاتی طرح شبکه ملی اطلاعات در اصول حاکم بر حمایت از توسعه شبکه دسترسی فیبر نوری را تصویب کرده است.

جلسات 328 و 329 در جهت تحقق پوشش 80 درصدی دسترسی پهنای باند ثابت خانوارها اصول حاکم بر حمایت از توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی و تصویب گردید. کلیه دارندگان پروانه‌های ایجاد شبکه ثابت از رگلاتوری شرکت مخابرات ایران و دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت(FCP) دارندگان پروانه هم‌گرایی شبکه و خدمات ارتباطی و دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری می‌گردد.

طبق مصوبه در راستای حمایت از توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری به دلیل طولانی بودن دوره بازگشت سرمایه و رسیدن به آن نقطه هدف از ابتدای سال 1400 تا پایان سال 1408 مبلغ حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات دسترسی مبتنی بر این فناوری به‌شرط تفکیک درآمد خدمات FTTp از سایر خدمات در صورت‌های مالی حسابرسی گردیده است.

از ابتدای سال 1401 به شرط تفکیک حساب مالی عمده‌فروشی و خرده‌فروشی رعایت الزامات مصوبه کمیسیون و تایید رگلاتوری درآمد عمده‌فروشی خدمات مبتنی بر فیبر نوری مشمول حق‌السهم دولت نخواهد گردید دارندگان پروانه‌های متعهد وظیفه دارند در صورت وجود متقاضی حداقل 30 درصد از وضعیت شبکه‌ای ایجاد شده بر بستر امکانات مذکور را در چارچوب ضوابط ابلاغی سازمان به‌صورت عمده‌فروشی واگذار گرداند.

هشتاد درصد خانوارهای هر استان باید در این طرح پوشش داده شوند که مبنای پوشش خانوارها کدپستی و پلاک ثبتی شهری و روستایی نقشه هوایی مورد تأیید رگلاتوری در نواحی خدمات شهری و روستایی می‌باشد پنجاه درصد کاربران امکان استفاده از خدمات دسترسی از طریق فیبر نوری FTP و حداکثر پنج درصد کاربران امکان استفاده از خدمت دسترسی پرسرعت از طریق دسترس سیمی با قابلیت حداقل سرعت پنج مگابیت بر ثانیه و دسترسی رادیویی مجاز با قابلیت حداقل سرعت 30 مگابیت بر ثانیه را دارا بوده‌اند.

همچنین ده‌درصد کاربران باید امکان استفاده از خدمات دسترسی از طریق فیبرنوری با قابلیت حداقل سرعت یک گیگا بیت بر ثانیه را داشته باشند و ظرف یک ماه پیش‌نویس ضوابط فراخوان احراز صلاحیت و تعیین شرایط برای متقاضیان براساس شاخص‌های ارزیابی اعلامی در فراخوان را برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه ‌نمایند برای پوشش خانوار باید یک بازه زمانی حداکثر سه‌ساله تنظیم گردد تا به حداقل سرعت و نحوه پوشش و برنامه زمان‌بندی اجرای در هر شهر و حداقل پهنای باند قابل ارائه به هر کاربر هزینه سرمایه‌گذاری و عملیاتی و نحوه تامین سرمایه برای هر سال مشخص گردد.

همچنین در راستای سیاست‌های نرخ‌گذاری رگلاتوری موظف گردیدند که تعرفه داکت، میکرو داکت و ساب داکت بازبینی و ظرف مدت یک ماه برای تصویب به کمیسیون ارائه گردد نرخ خدمات و خرده‌فروشی از ابتدای سال 1400 تا پایان سال 1410 براساس شرایط بازار و عرضه و تقاضا خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search