دوشنبه, 30 خرداد 1401 16:58

سرعت انتقال توسط فیبرهای نوری افزایش یافت

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

محققان ژاپنی رکورد جدیدی را برای انتقال داده از فیبر نوری با سرعت 1.02 پتابیت درثانیه ثبت کردند که سریع‌ترین چیزی است که تا به امروز دنیا به خود دیده‌است.

به نقل از تک اکسپلور محققان مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT) درژاپن با استفاده از یک فیبر چندهسته‌ای(MCF) استاندارد با قطر 0.125 میلی‌متر موفق شدند پیش‌از یک بتابید داده را در ثانیه انتقال دهد.

 پیشرفت ارتباطات درجهان نیاز به انتقال سریع‌تراطلاعات را همراه دارد.

 دراوایل سال جاری گزارش شد که چگونه ده گیگا بیت بر ثانیه‌ای به واقعیت نزدیک شود و اکنون محققان ژاپنی ظرفیت انتقال داده را بیش‌از یک پتابیت در ثانیه نشان دادند وقتی از کابل‌های مسی به فیبرهای نوری انتقال پیدا کردیم دنیای ارتباطات چنان جهش بزرگی را به خود دید که سرعت انتقال داده از آن زمان تاکنون چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

فیبر نور زیرساختی بود که این امکان را به ما می‌دهد تماس‌های ویدئویی را با بهترین کیفیت و فیلم‌ها را با وضوح K4 تماشا کنیم.

محققان در آزمایشگاه روی کابل‌های فیبر پیشرفته کار کردند که شبیه کابل‌هایی است که همه ما آن‌ها را می‌شناسیم می‌توانند از مسیرهای انتشار چندگانه درون خود پشتیبانی کند یکی از این روش‌ها روش استفاده از حالت‌های مختلف انتقال درون یک هسته است.

محققان (NICT) در دسامبر 2020 توانستند انتقال داده با سرعت پتو بیت را با استفاده از پانزده حالت در یک هسته نشان دهند،برای کارآمد بودن این انتقال نیاز به پردازش سیگنال هم حس می‌شد معنی آن این است که که سیگنال در حین حرکت در هسته دچار به‌هم‌ریختگی می‌شود و اکنون باید در هنگام دریافت توسط تجهیزات تخصصی در دست اصلاح قرار بگیرد این امر مستلزم استفاده از مدارهای اختصاصی است تا زمانی‌که مدارها در این مقیاس توسعه دهیم استقرارعملی این فناوری دورازذهن است.

 گزینه دیگر این است که سیگنال‌ها در یک حالت منتقل ‌شوند اما هسته‌های بیشتری را در یک فیبر نوری باید جای داد نتیجه این است که چندین مسیر انتقال داده از طریق یک فیبر نوری ارسال می‌گردد که از بیرون با یک کابل معمولی هیچ‌گونه تفاوتی ندارد اما در داخل میلیون‌ها بیت داده را درون خود حمل می‌کند ازآنجایی‌که ساخت این کابل تفاوت چندانی با کابل‌های تک هسته‌ای ندارد به واقعیت رساندن آن در مقیاس تجاری آسان‌تر خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search