سه شنبه, 05 دی 1402 09:03

نقش مخابرات در اجرای فیبرهای نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

رئیس سازمان تنظیم مقررات بیان کرد: شرکت مخابرات از هفت میلیون پوشش تعهدی در پروانه باید حداقل چهار میلیون پوشش جدید را در سال پیش رو ایجاد و به نتیجه برسانند.

توسعه پوشش فیبر نوری در کشور از اقدامات مهمی است که شرکت مخابرات از هفت میلیون پوشش تعهدی در پروانه قصد دارد چهار میلیون از آن را در سال جاری عملی سازد و رویکرد شرکت مخابرات برای توسعه در مخابرات براساس سیاست‌های سازمان تنظیم و الحاقیه پروانه UNSP بوده و شرکت مخابرات آماده است تا کمبودهای هر منطقه را در حوزه فیبرنوری جبران و اقدامات لازم برای توسعه FTTH در کشور را انجام دهد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌ وکارها یک بازار بزرگ برای تولید و اشتغال‌زایی شده است و منابع صندوق نوآوری و شکوفایی کنار این پروژه می‌تواند باعث شتاب بخشی به آن شود. یکی از جهت‌گیری های اساسی دولت سیزدهم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که در عمل از طریق تأمین مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌گیرد.

براساس اعلام صندوق 30 درصد و براساس اعتقادات ما 50 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال هستند، سرمایه انسانی، نوآوری و خلاقیت حرف اول را می‌زند و می‌تواند خیلی زود ارزش‌افزوده را ایجاد کند.

سازوکار ویژه‌ای که برای همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق نو آفرین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شد یک کمیته مشترک دائمی است تا به ‌صورت مداوم و منظم از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت کنند. براساس برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی به زیرساخت‌هایی در بخش ارتباطی و در بخش پردازشی و هم در بخش تجهیزاتی نیاز است.

که بر این اساس ضروری است که به صندوق نوآوری و شکوفایی نگاه ویژه‌ای شود تا براساس برنامه هفتم توسعه، بیست میلیون اتصال به فیبر نوری منازل و کسب‌ وکارها ایجاد شود که این در حالی است که ما در ابتدا بیست میلیون پوشش را تا پایان دولت سیزدهم هدف‌گذاری کرده ایم، بنابراین این پروژه یک بازار بزرگ برای تولید و اشتغال ایجاد می‌کند که اگر منابع صندوق نوآوری و شکوفایی هم کنار آن قرار گیرد می‌تواند باعث شتاب بخشی به این پروژه شود.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search