یکشنبه, 01 بهمن 1402 12:50

ایران در مسیر تبدیل به هاب ترانزیت داده

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

همزمان با افزوده شدن 50 درصد دیگر به ظرفیت انتقال کشور قرار است تعدادی مرکز داده در چند شهر به‌عنوان قطب مرکز داده ایجاد شود.

ترانزیت داده از جمله مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر به آن توجه بسیاری شده است. کشور ما به ‌علت موقعیت خوب ژئوپلیتیکی که در حوزه ترانزیت داده مثل ترانزیت کالا دارد با این موضوع می‌تواند با ارزآوری در شرایط تحریم‌ها باعث توسعه ارتباطات شود.

این امر منجر به افزایش پایداری خدمات ترانزیت کشور و سطح سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه میشود که و شرایط رقابت برای ارائه خدمات ترانزیت دیتا به کشورهای همسایه را بهتر می سازد.

ظرفیت ترانزیت داده از مرز شمال غربی به مرز های غربی، شرقی و جنوبی کشور ایجاد خواهد شد از ابتدای دولت سیزدهم چهل درصد به ظرفیت ترانزیت ترافیک کشور اضافه شد و قرار است ظرفیت ترانزیت دیتای کشور تا پایان دولت به چهارترابیت برسد.

طبق بررسی‌هایی که در زمینه سطح ترافیک شبکه انجام شد به میزان قابل قبولی رشد داشتیم و میزان اشباع در آن به حداقل میزان خود نسبت‌ به سال گذشته رسید.

در جهت افزایش پیشرفت این طرح ایجاد قطب مرکز داده در کشور در دستور کار بود که سه قطب مرکز داده در منطقه ویژه اقتصادی پیام پیش‌ بینی ‌شده است، طبق گفته مسئولان هجده شرکت خصوصی برای ایجاد مرکز داده در منطقه درخواست داشته‌ است و سه شرکت مرکز داده را فعال کرده و برنامه آن‌ها به‌ زودی به هزار رک در منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد رسید.

در دو سال گذشته تلاش بسیاری برای نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی در لایه‌های مختلف انجام شد. در چهار لایه دسترسی تجمیع شبکه‌های استانی و شهری، شبکه مادر مخابراتی، دروازه‌های ورودی اینترنت به کشور اقدامات زیادی انجام شد.

طبق گفتعه مسئولان قرار بر این است در کنار توسعه فیبر نوری شبکه مادر مخابراتی تقویت می‌شود و تا پایان سال 50 درصد به ظرفیت انتقال کشور اضافه شود.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search