یکشنبه, 15 بهمن 1402 10:32

ژاپن رکورد جدید سرعت انتقال داده را ثبت کرد.

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

رکورد جدیدی که محققان ژاپنی توانستند برای انتقال داده‌ها به آن دست پیدا کنند با استفاده از یک فیبر نوری بیشتر از 20 برابر ترافیک داده جهانی به ازای هر ثانیه بود.

انستیتو اطلاعات و فناوری ارتباطات ژاپن (NICT) با سرعت 22.9 پتابیت بر ثانیه استوار است. هر پتابیت معادل یک میلیون گیگابایت است. سرعت انتقال داده ناسا در هر ثانیه 46 ترابایت می‌باشد.

برای این ‌که محققان ژاپنی به چنین دستاوردی جامعه عمل بپوشانند با کنار هم قرار دادن چندین فناوری به این رکورد دست پیدا کردند، به‌جای استفاده از یک هسته فیبرنوری برای انتقال داده از یک کابل حاوی 38 هسته استفاده کردند که هر کدام از آن‌ها قادر به انتقال داده در سه حالت در 114 کانال فضایی بودند. هر حالت در هر کانال فضایی از 750 کانال طول موج در سه باند (C،S وl) تشکیل شده است و پهنای هرکدام 18.8 هرتز است.

روند سرعت انتقال داده از 22.9 پتابیت برثانیه بیش‌ از 2 برابر رکورد پیشین (ثبت‌شده در 2020 میلادی) است. همچنین با اصلاح اشتباهات سیستم نیز می‌تواند ساختار فعلی را حفظ و سرعت انتقال را به 24.7 پتابیت بر ثانیه برساند، می‌توانید انتظار داشته باشید در آینده نزدیک کل آرشیو پلتفرم نتفلیکس را در عرض چند ثانیه پخش کنید.

رمزگشایی داده‌ها شامل فرآیند پیچیده پردازش سیگنال است که احتمالا نیازمند دستگاه‌های مخصوص به‌ نام دریافت ‌کننده های MIMO است. این دستگاه باید در سراسر شبکه نصب شود تا درکوتاه‌ مدت نسخه چهار هسته‌ای کابل فقط بتواند به ازای هر هسته داده را در یک حالت منتقل کند. این روند با زیرساخت‌های فعلی هماهنگ است و می‌تواند سرعت انتقال داده بیش از یک پتابیت بر ثانیه را فراهم کند.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search